Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту
Стаття 40. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного
пункту
1. Порядок залучення, розрахунку розміру і використання
коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту
встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього
Закону.
2. Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у
відповідному населеному пункті, зобов\’язаний взяти участь у
створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної
інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених
частиною четвертою цієї статті.
3. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту
полягає у перерахуванні замовником до прийняття об\’єкта
будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету
коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.
{ Частина третя статті 40 набирає чинності з 1 січня 2013 року –
див. підпункт 3 пункту 1 розділу V \”Прикінцеві положення\” цього
Закону }
4. До пайової участі у розвитку інфраструктури населеного
пункту не залучаються замовники у разі будівництва:
1) об\’єктів будь-якого призначення на замовлення державних
органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів
державного або місцевих бюджетів;
2) будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної
культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;
3) будинків житлового фонду соціального призначення та
доступного житла;
4) індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових,
дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів,
господарських споруд, розташованих на відповідних земельних
ділянках;
5) об\’єктів комплексної забудови територій, що здійснюється
за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;
6) об\’єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній
ділянці об\’єктів соціальної інфраструктури;
7) об\’єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або
зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або
природного характеру;
8) об\’єктів, передбачених Державною цільовою програмою
підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату
Європи 2012 року з футболу ( 357-2010-п ), за рахунок коштів
інвесторів;
9) об’єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об’єктів
енергетики, зв’язку та дорожнього господарства (крім об’єктів
дорожнього сервісу);
{ Частину четверту статті 40 доповнено пунктом 9 згідно із Законом
N 4570-VI ( 4570-17 ) від 22.03.2012 }
10) об’єктів у межах індустріальних парків на замовлення
ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній
індустріальних парків, учасників індустріальних парків.
{ Частину четверту статті 40 доповнено пунктом 10 згідно із
Законом N 5018-VI ( 5018-17 ) від 21.06.2012 }
5. Величина пайової участі у розвитку інфраструктури
населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом
місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом
місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку
інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості
будівництва об\’єкта, визначеної згідно з будівельними нормами,
державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються
витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення
будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж,
влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і
споруд та транспортних комунікацій.
У разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об\’єкта
не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами
і правилами, вона визначається на основі встановлених органом
місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної
потужності.
6. Встановлений органом місцевого самоврядування для
замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури
населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової
участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.
Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури
населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом
відрахувань не може перевищувати:
1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва
об\’єкта – для нежитлових будівель та споруд;
2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва
об\’єкта – для житлових будинків.
7. Органам місцевого самоврядування забороняється вимагати
від замовника будівництва надання будь-яких послуг, у тому числі
здійснення будівництва об\’єктів та передачі матеріальних або
нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень,
у тому числі шляхом їх викупу), крім пайової участі у розвитку
інфраструктури населеного пункту, передбаченої цією статтею, а
також крім випадків, визначених частиною п\’ятою статті 30 цього
Закону.
8. Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного
пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації
органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення
договору про пайову участь та доданих до нього документів, що
підтверджують вартість будівництва об\’єкта, з техніко-економічними
показниками.
У разі зміни замовника розмір пайової участі у розвитку
інфраструктури населеного пункту зменшується на суму коштів,
сплачених попереднім замовником відповідно до укладеного ним
договору про пайову участь. { Частину восьму статті 40 доповнено
абзацом другим згідно із Законом N 5496-VI ( 5496-17 ) від
20.11.2012 }
9. Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури
населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів
з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до
прийняття об\’єкта будівництва в експлуатацію.
Істотними умовами договору є:
1) розмір пайової участі;
2) строк (графік) сплати пайової участі;
3) відповідальність сторін.
Невід\’ємною частиною договору є розрахунок величини пайової
участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.
Кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного
пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об\’єкта
будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за
графіком, що визначається договором.
{ Абзац сьомий частини дев\’ятої статті 40 набирає чинності з 1
січня 2013 року – див. підпункт 3 пункту 1 розділу V \”Прикінцеві
положення\” цього Закону }
10. Кошти, отримані як пайова участь у розвитку
інфраструктури населеного пункту, можуть використовуватися
виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та
соціальної інфраструктури відповідного населеного пункту.