Кодекс адміністративного судочинства України, стаття 157-162
Стаття 157. Закриття провадження у справі
1. Суд закриває провадження у справі:
1) якщо справу не належить розглядати в порядку
адміністративного судочинства;
2) якщо позивач відмовився від адміністративного позову і
відмову прийнято судом;
3) якщо сторони досягли примирення;
4) якщо є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала
суду з того самого спору і між тими самими сторонами;
5) у разі смерті або оголошення в установленому законом
порядку померлою особи, яка була стороною у справі, якщо спірні
правовідносини не допускають правонаступництва, або ліквідації
підприємства, установи, організації, які були стороною у справі.
2. Якщо провадження у справі закривається з підстави,
встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен
роз\’яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд
таких справ.
3. Про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу.
Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.
Повторне звернення з тією самою позовною заявою не допускається.
Глава 5
СУДОВІ РІШЕННЯ
Стаття 158. Види судових рішень
1. Судове рішення, яким суд вирішує спір по суті,
викладається у формі постанови.
2. Судове рішення, яким суд зупиняє чи закриває провадження у
справі, залишає позовну заяву без розгляду або приймає рішення
щодо інших процесуальних дій, клопотань, викладається у формі
ухвали.
Стаття 159. Законність і обґрунтованість судового рішення
1. Судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.
2. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм
матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
3. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно
і всебічно з\’ясованих обставин в адміністративній справі,
підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому
засіданні.
Стаття 160. Порядок ухвалення судових рішень, їх форма
1. Суд приймає постанову іменем України негайно після
закінчення судового розгляду.
2. Постанова приймається, складається і підписується в
нарадчій кімнаті складом суду, який розглянув справу.
3. У виняткових випадках залежно від складності справи
складення постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк
не більш як п\’ять днів з дня закінчення розгляду справи, однак суд
повинен проголосити у тому самому засіданні, в якому закінчився
розгляд справи, вступну та резолютивну частини постанови.
Постанова суду, яка містить вступну та резолютивну частини, перед
оголошенням має бути підписана всім складом суду і приєднана до
справи.
{ Частина третя статті 160 в редакції Закону N 2453-VI ( 2453-17 )
від 07.07.2010 }
4. Окремим документом викладаються ухвали з питань:
1) залишення позовної заяви без руху;
2) повернення позовної заяви;
3) відкриття провадження в адміністративній справі;
4) об\’єднання та роз\’єднання справ;
5) забезпечення доказів;
6) визначення розміру судових витрат;
7) продовження та поновлення процесуальних строків;
8) передачі адміністративної справи до іншого
адміністративного суду;
9) забезпечення адміністративного позову;
10) призначення експертизи;
11) виправлення описок і очевидних арифметичних помилок;
12) відмови в ухваленні додаткового судового рішення;
13) роз\’яснення постанови;
14) зупинення провадження у справі;
15) закриття провадження у справі;
16) залишення позовної заяви без розгляду.
{ Пункт 17 частини четвертої статті 160 виключено на підставі
Закону N 2453-VI ( 2453-17 ) від 07.07.2010 }
Окремим документом можуть викладатися також ухвали з інших
питань, які вирішуються під час судового розгляду.
5. Ухвали, які під час судового засідання викладаються
окремим документом, постановляються в нарадчій кімнаті та
підписуються складом суду, який розглядає справу.
{ Частина п\’ята статті 160 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 4054-VI ( 4054-17 ) від 17.11.2011 }
6. Ухвали, постановлені без виходу до нарадчої кімнати,
заносяться секретарем судового засідання у журнал судового
засідання.
7. Ухвали, постановлені в судовому засіданні, проголошуються
негайно після їх постановлення. До складення зазначених ухвал
застосовуються правила частини третьої цієї статті.
{ Частина сьома статті 160 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 4054-VI ( 4054-17 ) від 17.11.2011 }
8. Виправлення в судовому рішенні мають бути застережені
складом суду, який його ухвалив.
Стаття 161. Питання, які вирішує суд
при прийнятті постанови
1. Під час прийняття постанови суд вирішує:
1) чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та
заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;
2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення
справи, та докази на їх підтвердження; { Пункт 2 частини першої
статті 161 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2453-VI
( 2453-17 ) від 07.07.2010 }
3) яку правову норму належить застосувати до цих
правовідносин;
4) чи належить задовольнити позовні вимоги або відмовити в їх
задоволенні;
5) як розподілити між сторонами судові витрати;
6) чи є підстави допустити негайне виконання постанови;
7) чи є підстави для скасування заходів забезпечення
адміністративного позову.
2. При виборі правової норми, що підлягає застосуванню до
спірних правовідносин, суд зобов\’язаний враховувати висновки
Верховного Суду України, викладені у рішеннях, прийнятих за
результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з
підстави, передбаченої пунктом 1 частини першої статті 237 цього
Кодексу.
{ Статтю 161 доповнено частиною другою згідно із Законом N 3932-VI
( 3932-17 ) від 20.10.2011 }
Стаття 162. Повноваження суду при вирішенні справи
1. При вирішенні справи по суті суд може задовольнити
адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його
задоволенні повністю або частково.
2. У разі задоволення адміністративного позову суд може
прийняти постанову про:
1) визнання протиправними рішення суб\’єкта владних
повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про
скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень,
про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із
зазначенням способу його здійснення;
2) зобов\’язання відповідача вчинити певні дії;
3) зобов\’язання відповідача утриматися від вчинення певних
дій;
4) стягнення з відповідача коштів;
5) тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї
діяльності об\’єднання громадян;
6) примусовий розпуск (ліквідацію) об\’єднання громадян;
7) примусове видворення іноземця чи особи без громадянства за
межі України;
8) визнання наявності чи відсутності компетенції
(повноважень) суб\’єкта владних повноважень.
Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала
дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина,
інших суб\’єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з
боку суб\’єктів владних повноважень.
Суд за адміністративним позовом суб\’єкта владних повноважень
може прийняти іншу постанову у випадках, встановлених законом.
{ Частину другу статті 162 доповнено абзацом одинадцятим згідно із
Законом N 4054-VI ( 4054-17 ) від 17.11.2011 }
3. Якщо в ході судового розгляду справи суд встановить, що
провадження у справі відкрито за позовною заявою, поданою з
пропущенням установленого законом строку звернення до
адміністративного суду, або викладений в ухвалі про відкриття
провадження у справі висновок суду про визнання причин пропуску
строку звернення до адміністративного суду поважними був
передчасним, і суд не знайде інших підстав для визнання причин
пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними,
позовна заява залишається без розгляду.
{ Статтю 162 доповнено частиною третьою згідно із Законом
N 4054-VI ( 4054-17 ) від 17.11.2011 }
Leave a Reply